Ispitivanje potvrđuje da korištenje geomreža poboljšava svojstva kolnika

Date: veljače 18, 2021

Ispitivanje provedeno od strane US Corps of Engineers (USCoE) pokazalo je da agregatni slojevi stabilizirani Tensar geomrežom postižu značajna poboljšanja fleksibilnih kolničkih konstrukcija, smanjujući deformaciju površine do 44% u usporedbi s nestabiliziranim agregatom.

Mehanički stabilizirani slojevi su temelj optimizacije kolnika, odgađajući početak propadanja kolnika, kontrolirajući bočno i okomito pomicanje agregata od prometnog opterećenja.

USCoE ispitivači potvrdili su da "ugradnja dvoosne geomreže u fleksibilni osnovni sloj kolnika daje značajnu strukturnu prednost". Rezultati su također pokazali da bi se ugradnjom geomreže u cestovni kolnik mogli smanjiti vrijeme izgradnje i troškovi do 19% i smanjiti emisija ugljika za četvrtinu, u usporedbi s debljim, nestabiliziranim kolnikom.

us-corps-testing-facilityUSCoE je proveo tri faze cjelovitog ubrzanog ispitivanja kolnika koje uključuju Tensar geomreže.

USCoE je 2010., 2014. i 2017., u svom Centru za razvoj inženjerskih istraživanja u Vicksburgu, SAD, proveo tri faze cjelovitog ubrzanog ispitivanja kolnika koje uključuju Tensar geomreže koristeći svoj simulator teških vozila.

Najnovija faza ispitivanja uspoređivala je performanse tri kolnička dijela: kontrolni dio od 100mm asfalta i 200mm usitnjenog vapnenca i dva dijela od 75mm asfalta i 150mm agregata, svaki sa slojem različite vrste geomreže. Temeljna podloga bila je 'odgovarajuća' glina s CBR-om 6%.

us-corps-axle-testDijelovi kolnika bili su izloženi više od 800 000 ekvivalentnih standardnih osovinskih opterećenja (ESAL), jednakom opterećenju kao da 690 milijuna auta prelazi preko njih.

Mjerenja dubine deformacija odvijala su se u intervalima tijekom prometnih ispitivanja, a rezultati su pokazali da su dijelovi kolnika s ugrađenom geomrežom imali znatno bolje rezultate u odnosu na kontrolni dio, unatoč tome što su bili tanji za više od 40%.

Ukupna površina deformacije u nestabiliziranom dijelu kolnika bila je 16mm, dok je maksimalna deformacija u dijelovima s ugrađenom geomrežom bila samo 8mm. Sve su se deformacije pojavile u asflatnom sloju, dokazajući da je stabilizacijski učinak geomreže pružio dodatnu potporu i zaštitio podlogu. Vizualnim pregledom dijelova kolnika nakon ispitivanja utvrdilo se probijanje i uklještenje čestica agregata s geomrežom, koja je tijekom ispitivanja ostala neoštećena.