Oblici stvari
Date: svibnja 03, 2022
Istraživanja su pokazala da troosna geomreža Tensar TriAx učinkovitije stabilizira granulirane slojeve te općenito poboljšava svojstva kolničkih konstrukcija u usporedbi s Tensarovom dvoosnom geomrežom - to sve dolazi od TriAx jedinstvenog oblika.
Geomreže marke Tensar koriste se za stabilizaciju granuliranih slojeva kolničkih konstrukcija više od 35 godina. Mehanički stabilizirani slojevi dokazano su najisplativiji način za smanjenje površinskih deformacija ceste pod dinamičkim prometnim opterećenjem.
Razlozi zašto je Tensar TriAx učinkovitije rješenje od dvoosne geomreže
Tensar TriAx predstavljao je velik napredak kada je lansiran na britansko tržište 2007. godine. TriAx je predstavljen nakon pet godina razvoja, a ispitivanja učinkovitosti provodio je britanski laboratorij za istraživanje prometa (Transport Research Laboratory). Od tada, prednosti TriAx-a u projektima savitljivih kolničkih konstrukcija su prikazane kroz modificirani, ubrzani test kolničke konstrukcije (Accelerated Pavement Testing) od strane institucije US Corps of Engineers.
Ključno saznanje bilo je to da oblik geomreže u velikoj mjeri određuje njezinu učinkovitost prilikom opterećenja kolničke konstrukcije. Istraživači su pokazali da je uzorak prometnog opterećenja stožastog oblika, te se širi 360 stupnjeva od dodirne točke. Dakle, kada geomreža dođe pod opterećenje nastaje otisak gotovo kružnog oblika.
Šesterokutni oblik troosne geomreže TriAx bolje je prilagođen tom uzorku opterećenja nego kvadratni oblik Tensarove dvoosne geomreže. Zbog toga puno učinkovitije poboljšava svojstva tako nastalog mehanički stabiliziranog sloja.
U ovome informativnom video isječku Jonathan Cook objašnjava kako je geomreža Tensar TriAx zbog svojeg jedinstvenog oblika učinkovitija od dvoosne geomreže.
Dodatna istraživanja te više od 10 godina uspješnih projekata potvrdili su da je TriAx učinkovitiji od Tensarove dvoosne geomreže. To je provedeno u sklopu našeg sustava Optimizacije kolničkih konstrukcija, čiji je cilj smanjiti troškove gradnje i trajanja kolničke konstrukcije, poboljšati njihovu učinkovitost i uporabni vijek te smanjiti ugljični otisak projekata.