Izgradite bolje pruge: stabilizacija balasta i podbalastnog sloja s Geomrežom
Date: studenoga 04, 2021
Za željeznice diljem svijeta, ograničenja brzine pruga te njihovo skupo održavanje koje remeti promet često su uzrokovani lošom geometrijom konstrukcije i neusklađenim tračnicama. Međutim, dokazano je da Tensar-ovi sustavi stabilizacije kolosijeka s TriAx geomrežama značajno smanjuju njihovo održavanje, budući da su bili predmet opsežnih neovisnih istraživanja i razvoja te su ih odobrili Network Rail u Velikoj Britaniji i Nacionalni željeznički odbori u cijelom svijetu.
Kako TriAx georeže funkcioniraju: mehanička stabilizacija
TriAx® geomreže stabiliziraju podbalastne i balastne slojeve po principu „mehaničkog uklještenja“. Kad se nevezani agregat zbije preko geomreže, grublje čestice djelomično prodiru kroz otvore geomreže i “zaključavaju” se na tu poziciju. Raspodjela opterećenja po temeljnoj podlozi je poboljšana, što povećava njezinu učinkovitu nosivost. Sposobnost geomreže da zbije čestice agregata značajno smanjuje bočno širenje granuliranih čestica, što je glavni uzrok slijeganja balastnih i podbalastnih slojeva. Ovaj video prikazuje usporedbu koja pokazuje kako TriAx geomreža djeluje u borbi protiv slijeganja u usporedbi s nestabiliziranim kolosijekom.
{% video_player "embed_player" overrideable=False, type='scriptV4', hide_playlist=True, viral_sharing=False, embed_button=False, autoplay=False, hidden_controls=False, loop=False, muted=False, full_width=False, width='1280', height='720', player_id='17857230348', style='' %}Usporedba pokazuje kako TriAx geomreža djeluje u borbi protiv slijeganja u usporedbi s nestabiliziranim kolosijekom.
(Izvor: Tensar Corporation USA)
Tensar TriAx geomreže koriste se za stabilizaciju strukture kolosijeka na dva načina:
Stabilizacija podbalastnog sloja
Postavljane na dnu podbalastnog sloja TriAx geomreže pomažu učinkovitije raspodijeliti opterećenja po temeljnoj podlozi, što dovodi do smanjenja potrebne debljine podbalastnog sloja.
Prednosti stabilizacije podbalastnog sloja uključuju:
- Produljeno održavanje geometrije kolosijeka
Ugrađivanje TriAx-a u podbalastne slojeve može smanjiti brzinu slijeganja pruge, zadržavajući geometriju dulje i produljujući vijek trajanja balasta.
- Ušteda vremena i novca na izgradnji
Podbalastni slojevi koji stabilizirani s TriAx-om tanji su za do dvije trećine te zadržavaju nosivost, a iskop i zamjena slabih podloga smanjuju se, što skraćuje vrijeme izgradnje i troškove.
- Poboljšanje održivosti
Smanjeno iskopavanje i odlaganje neprikladnog materijala, zajedno sa smanjenom potrebom za uvoznim materijalima što pridonosi smanjenju štetnih plinova.
Stabilizacija balasta
Postavljene između slojeva balasta i podbalasta, TriAx geomreže ograničavaju bočno pomicanje čestica i na taj način minimiziraju slijeganje pruge. To pomaže povećati razdoblje između ciklusa održavanja za tri do pet puta.
Prednosti stabilizacije balasta uključuju:
- Robusna podloga kolosijeka
Korištenje TriAx-a može smanjiti brzinu slijeganja balasta i smanjiti degradaciju uzrokovanu prometom, odgađajući slijeganje pragova, održavajući geometriju pruge dulje i produljujući vijek trajanja balasta.
- Smanjenje održavanja
Intervali održavanja mogu biti i do tri puta dulji, ako se koristi mehanički stabilizirani balast.
- Smanjenje troškova održavanja tijekom životnog vijeka
Korištenje geomreže u balastu može smanjiti troškove tijekom cijelog životnog vijeka pruge, u smislu novca i ugljičnog otiska.
Želite li razumjeti više o prednostima stabiliziranja geomreža na željeznici?
Provjerite stoga prethodni post na blogu Andrew Leeja ovdje.