Ceste, kolnici i prometne površine
Speed up construction and reduce costs for paved and unpaved roads, increase pavement life and reduce maintenance needs.
Od velikih autocesta do privremenih pristupnih cesta, Tensar nudi projektna rješenja koja ubrzavaju izgradnju, povećavaju vijek trajanja kolničkih konstrukcija i smanjuju potrebe za održavanjem.
Smanjenjem količine neobnovljivih agregata i drugog materijala za izradu kolnika, smanjuju se troškovi, vrijeme i emisije, doprinoseći tako ciljevima održivog razvoja.
Tensarova tehnologija geomreže koristi se za:
- stabilizaciju tla i podloge,
- smanjenje pokrivnog sloja i smanjenje baze,
- poboljšanje performansi cesta sa zastorom i bez njega,
- povećanje nosivosti kolnika za teška opterećenja,
- Tensarovi proizvodi za ugradnju u asfaltne međuslojeve ublažavaju pucanje i poboljšavaju vijek trajanja asfaltiranih površina.
Savitljive kolničke konstrukcije
Fleksibilne kolničke konstrukcije često prerano propadnu zbog progresivnih bočnih i okomitih pomaka te slabljenja posteljice i nevezanih slojeva. Tensar geomreža poboljšava ukupnu krutost konstrukcije, međusobnim povezivanjem (uklještenjem) s agregatom i ograničavanjem kretanja čestica radi stvaranja mehanički stabiliziranog sloja (eng. MSL). To dovodi do poboljšanih prometnih performansi, minimizirajući održavanje i rehabilitacijske intervale uobičajene za savitljive kolnike.
Površinsko pucanje pridonosi propadanju savitljivih kolnika, ali Tensar proizvodi za asfaltne međuslojeve, ugrađeni ispod habajućeg sloja postaju dodatna stabilnost na cesti. Širenje pukotina je spriječeno, a performanse sprječavanje zamora su poboljšane. Performanse kolnika drastično su poboljšane, a na kraju se smanjuju troškovi održavanja i produljenja životnog ciklusa.
Čitaj višeKruti kolnici
Tensar vam može pomoći u izgradnji jačih i dugotrajnijih krutih kolnika. Izgradnja krutog kolnika preko mehanički stabiliziranog sloja (eng. MSL) koji uključuje Tensar geomrežu pruža veću potporu od debljeg, nevezanog nosivog sloja. To rezultira otpornijim temeljem kolnika koji neće gubiti čvrstoću s vremenom.
Geomreža uklještenjem ograničava pomicanje čestica agregatne, što rezultira manjim deformacijama tijekom vijeka trajanja kolnika. Zbijanjem se smanjuje potencijal kretanja čestica, ograničavajući deformaciju i miješanje agregata iz nevezanog nosivog sloja s materijalom posteljice.
Većina problema s betonskim kolnicima proizlazi iz spojeva koji su loše izvedeni. Loš prijenos opterećenja stvara velika naprezanja ploče, doprinoseći oštećivanju, izbijanju vode na kolniku i lomu kuteva ploča. Tensar MSL pruža kruti otporni sloj, koji smanjuje mogućnost diferencijalnog slijeganja betonskih površina koja dovode do pucanja.
Kolnici za teški promet
Dizajn konstrukcije i način izgradnje bitni su za kolnike za teški promet koji se obično primjenjuju na područjima s visokim naprezanjem. Mnogi služe za više primjena, uključujući intermodalne, lučke i utovarne objekte, aerodromske piste, skladišta/distribucijske centre i koridore za teške kamione.
Kolnici za teški promet se često suočavaju sa sporim kretanjem/statičkim prometnim opterećenjem i iznimno velikim opterećenjem. Često okružuju objekte s velikim parkiralištima/asfaltiranim površinama, zonama velikog prometa, mjestima s opremom, ulazima na gradilišta, skladištima i drugim površinama s velikim opterećenjem.
Površina može biti asfaltirana, betonska ili od složenih kocki. Integriranjem Tensar geomreža u konstrukcije kolnika za teški promet moguće je produljiti životni vijek kolnika za tri do šest puta, što dovodi do značajne uštede troškova za cijeli životni vijek.
Ceste bez zastora
Većina spojnih cesta, gospodarskih cesta, pristupnih i privremenih cesta, nemaju zastor niti tanku prskanu prevlaku koja štiti od prašine i vode. One ovise o nevezanim nosivim slojevima koji služe za zaštitu posteljice i održavanje glatke površine ceste.
Tijekom izgradnje, slaba ili promjenjiva posteljica/podloga se mora zaštititi od daljnjih deformacija. Nakon izgradnje, podloga mora biti zaštićena od prometnog opterećenja koje može dovesti do deformacije podloge i pucanja ceste.
Tensar geomreže dizajnirane su za međusobno uklještenje i zbijanje agregata, te za stvaranje mehanički stabiliziranog sloja (eng. MSL) koji kontrolira kretanje čestica okomito i bočno. Mehanički stabiliziran sloj ravnomjerno raspoređuje opterećenje, povećava nosivost i osigurava dugoročnu stabilnost i performanse.
Čitaj višeArmiranje asfalta
Površinske pukotine u asfaltu se šire, dopuštajući prodiranje vode, slabeći temeljni sloj i posteljicu, što dovodi do daljnjeg propadanja i trajnog gubitka čvrstoće. Armiranje asfalta smanjuje pojavu pukotina na asfaltnim površinama, a koje preslikavaju pukotine iz donjeg sloja, kao i one izazvane toplinskim širenjem ili skupljanjem tla podloge. Armiranje asfaltnog sloja također može poboljšati njegov životni vijek odgađanjem početka pucanja od zamora.
Tensar ima veliki izbor asfaltnih međuslojnih geomreža i kompozita dizajniranih za interakciju sa slojem vezanim za bitumen, za povećanje vlačne čvrstoće, za ograničavanje naprezanja i smanjenje razvoja i veličine pukotina. Kompozitni međuslojevi obuhvaćaju geomrežu povezanu s tkaninom koje zajedno daju pojačanje i djeluje kao sloj za apsorpciju naprezanja (Stress Absorbing Membrane Interlayer - SAMI) i kao barijera za vlagu.