Neasfaltirane ceste
Ako nema asfalta ne znači da nema projekta
Neasfaltirane ceste mogu biti trajne ili privremene, na primjer transportne i pristupne ceste obično su neasfaltirane i namijenjene kraćem vijeku trajanja. Ali postoji mnogo veća mreža neasfaltiranih stalnih cesta. U mnogim dijelovima svijeta, uključujući mnoge visoko razvijene zemlje, većina cesta koje povezuju poljoprivredne površine i tržište su bez asfalta. Sastoje se od jednog ili više nosivih slojeva nevezanog materijala, za bolju raspodjelu opterećenja kotača i osiguravaju odgovarajuću površinu za sigurno kretanje vozila.
Sve ceste, privremene i trajne, trebaju biti projektirane tako da omogućuju potreban vijek trajanja, na temelju prometnog opterećenja i kvalitete vožnje, uz što ekonomičniju uporabu materijala i energije. Ekonomičnim projektiranjem trebale bi se postići i minimalne emisije ugljika i najniži troškovi cijelog životnog vijeka.
Zaštita posteljice tijekom izgradnje
Tijekom gradnje, tlima posteljice potrebna je zaštita od kolotraženja i deformacija koje mogu dovesti do slabljenja tla. Osim toga, potrebno je održavati glatku formaciju s poprečnim padom kako bi se omogućila odvodnja ili infiltracija vode s površine. Kolotrazi zadržavaju vodu unutar cestovne konstrukcije, koja dovodi do omekšavanja posteljice i prijevremenog propadanja ceste.
Nakon izgradnje, podoga mora biti zaštićena od velikog prometnog opterećenja koje može dovesti do deformacije posteljice i površinske odvodnje zbog čega je cesta neupotrebljiva.
Dobivanje više za manje.
Jačanjem nevezanih slojeva smanjit će se naprezanje na posteljici, što će omogućiti smanjenje debljine ceste bez gubitka performansi. Jačanje se može postići vrlo jednostavno, mehaničkim stabiliziranjem nevezanih slojeva pomoću Tensar geomreža.
Mehanička stabilizacija nepovezanih slojeva
Tensar geomreže dizajnirane su da uklješte i zbiju agregat, čime se stvara mehanički stabilizirani sloj koji kontrolira vertikalno i bočno kretanje čestica. MSS jednako raspoređuje opterećenje, smanjujući naprezanja posteljice i povećava nosivost, što osigurava stabilnost i performanse na duge staze. Smanjenje debljine nosivog sloja do 50% je moguće, a da istovremeno vijek trajanja ostane isti.
Manje materijala, manje ugljika – manje troškova.
Smanjenje debljine nepovezanih slojeva omogućuje direktne uštede u troškovima materijala uz prednosti manjeg transporta i uštede energije, smanjenog ugljičnog otiska, te brže izgradnje.